bezelye yataginda zalm baligi, basmati pilav esliginde...

herkese hayirli gunler dileyerek basliyorum bugunku yazima.keyifler iyidir umarim.ben iyilestikce daha da iyi oluyorum.dun biraz disari ciktim da rahatladim inanin,aynaya bakinca ben bile kendimi taniyamadim.insanin morali gercekten goruntuye direkt yansiyor.
dun esim aylik balik stogumuzu yapti,soylemesi ayiptir ama bu da sizinle bir paylasim iste;baligimizi ve etimizi aylik alip diepvriesliyorum.benim icin hem saglikli hem de kolaylik oluyor.
neyse alinanlar arasinda zalm(somon)da vardi.hem cocuklarin cok sevdigi,hem de gercekten cok faydali bir balik oldugundan onceligi ona verdim ve zalm baligi yaptim.

aslina bakarsaniz herkesin yaptigi gibidir ama ben sunuma eklemeler yaptim birazcicik.
malzemeler(zalm icin):
6dilim zalm
1yemek kasigi tereyagi
1yemek kasigi biberiye
tuz,karabiber,siviyag
yapilisi:
zalm dilimlerini tuz,karabiber,biberiye ve az sivi yagla terbiyeliyoruz.yaklasik 2saat beklettim.sivi yagi herbirine suruyoruz yanlis anlasilmasin.yogun yag degil.
daha sonra kizgin tavada tereyagini eritip her tarafi 2-3dk pisicek sekilde kizartiyoruz.baligimiz hazir.
malzemeler(bezelye yatagi icin):
1kg sultani bezelye
4ad sogan
tuz,karabiber,az siviyag
yapilisi:
soganlari ay seklinde dograyip,once tencerede yagsiz bir sekilde renk ve koku degistirene kadar ceviriyoruz.daha sonra az siviyag ve tuz karabiber ekleyip kavuruyoruz.ve bezelyeleri ekleyip pismeye birakiyoruz.cok bekletmeyin bezelye cabuk pisiyor.bezelyemiz de hazir.
basmati pilavi bilinen pilav gibi ama basmati pirincinden yaptim.kokusu ve lezzeti inanin bu bezelye ve baliga hindu bir hava vermedi degil dogrusu.bukadar.
sira servisimize geliyor.sicak ve afiyetle.sevgiyle kalin arkadaslar.