Tajine Balletjes(toplari)

ben geldiiiim;herkese gec de olsa hayirli cumalar diliyorum.rabbim cumlemizi kotuluklerden korusun ve dualarimizi kabul etsin...
uzun zaman oldu yine .ha geldim ha gelecem derken su zaman geldi catti.inanin arsivdeki tarifler de aldi basini gitti aslinda.
arsivdekiler bekleye dursun;ben bugun tajine toplari yaptim.kiremitte kofte misali;oyle kafadan karma cakma bir kiremitte kofte sayilir iste.ama tajinede olunca adi da degisir tabi.bir de kofteler top topsa.cucukler balletjes balletjes diye inleyince kacinilmaz son oldu.

neyse tarifime geceyim ben;
malzemeler:
kofteler icin:
500gr kiyma
3 dilim ekmek ici
1ad. rende sogan
3dis sarimsak
1yumurta
tuz,karabiber,nane,
sos icin:
2yemek kasigi salca
2dis sarimsak
bol nane
kekik
1/2 cay bardagi su
-
2ad patlican
6-7ad yesil biber
-
sivi yag



yapilisi:
once koftelerimizin malzemelerini karistirip top seklini verip buzdolabinda dinlenmeye birakiyoruz.(ben kofteyi buzdolabinda biraz bekletirim pisirmeden,boylece formu daha iyi olur)
tajine biraz sivi yag koyup uzunlamasina dogradigimiz biber ve paticanlari biraz kizgin yagda ceviriyoruz.baska bir tavada sosumuzu az bir yag ve diger malzemeleri de karistirip hazirliyoruz fazla degil kaynadiktan 5 dk sonra atesten aliyoruz.
gelelim koftelere yine kizgin yag bulunan ayri bir tavada onlar da bir iki cevirip(cok pisirmeye gerek yok tajinede pisecekler)tajine kabimiza yerlestirip uzerine sosumuzu dokuyoruz ve kisik ateste yaklasik 30dakika pisiriyoruz.daha sonra sicak servis yapiyoruz.afiyetle ......
sevgilerimle 
musmutlu bir haftasonunuz olsun......






Yorumlar

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)