KIYIR TUZLU KURABIYE

selamlar arkadaslar...gecen gun yaptigim ancak simdi paylasabilecegim tuzlularimi sunuyorum size....
turkiye'deyken cok severdim bu tuzlulari.pastaneden alirken tatli ile karisik hic almazdim,hep tuzlu alirdim zaten...cay yaninda kiyir kiyir mmmmhhhhh;bir de ustasi yapmissa degmeyin lezzetine...
iste bu ozlemden olsa gerek aklima dustu ben de arastirdim ve sevgili haticenin sayfasinda catal tarifiyle yaptim tuzlularimi.mahlep olmadigi icin buralarda(belki turk bakkallarinda vardir)cogunluguna sadik kaldim ama degisiklikler de yapmadan duramadim tarifte.mahlep yerine 1 corba kasigi seker,bir de 2 corba kasigi sirke ekledim.ne yapim iste degisiklik sart....

neyse gecelim mi?
malzemeler:
1paket eriyip sogumus tereyagi
1cay bardagi sivi yag
1cay bardagi ilik su
1corba kasigi seker
1pk kabartma tozu
1yumurtanin sarisi(beyazi disina)
2 corba kasigi sirke
1tatli kasigi tuz
aldigi kadar un.
uzerine corek otu ya da susam
yapilisi:
derin bir kaba 3(yaklasik 5 su bardagi un gidiyor)su bardagi unu koydum ortasini havuz seklinde actim ve tum sivi ve kuru malzemeleri koydum.ve yogurdum.yavas yavas un ekleyerek hamuru ele yapismaz kulak memesinden biraz sert bir hale getirdim.daha sonra merdane yardimiyla acip kaliplarla sekil verdim(sevgili hatice dolapta 2-3 saat bekletmis ben bekletmedim ama siz de haticeyi dinleyin derim;bence daha tok bir hamur olacaktir)yagli kagit serili tepsiye dizdim ve uzerlerine yumurta aki surdum ve corek otu serpistirdim.180° isitilmis firinda uzerleri kizarincaya kadar pisirdim.
kesinlikle tavsiye ederim...sevgilerle....


Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)