ARPA SEHRIYE SALATASI


merhabalar;
guzel bir pazar sabahindan hepinize bol gunesli gunler diliyorum.
bugun sizlere bahara yakisan bir salata tarifi geliyor.gercekten agir gorunen ama hafif bir tarif,lezzetine inanamayacaksiniz.bu salatayi gecenlerde ilkay'da yapmistim.esimin bana tr'den hediye getirdigi yemek kitabimdan; biraz genetigiyle oynadim fakat sos ayni:)))) neden paylasmadimki bu zamana kadar dedim;ve burdayim iste.


malzemeler:
1pk arpa sehriye(500gr)
4ad kirmizi biber ya da tursusu(tursusunu kullandim)kup dogranmis
3-4 dal yesil sogan(ince dogranmis)
1kutu misir konservesi
1corba kasigi parmesan peyniri
5-6 dal maydanoz ince dogranmis
vs........
sosu icin:
1su bardagi zeytinyagi
1cay bardagi sirke
1corba kasigi hardal
1tatli kasigi toz seker
tuz
yapilisi:
sehriyeyi makarna gibi hasliyoruz.iyice suzuyoruz.haslama yapilirken sosumuzu hazirliyoruz.butun sos malzemelerini derin bir kapta cirpiyoruz.hasladigimiz ve suzdugumuz sehriyeleri tekrar ayni tencereye koyup sicakken(ocak kapali olacak) sosumuzla bulusturup sosu sehriye iyice eminceye kadar karistiriyoruz.emdikten sonra dogradigimiz butun diger malzemeleri de katip karistiriyoruz ve ilik ya da soguk servis yapiyoruz.afiyetler olsun.


Yorumlar

  1. tek başına bir öğün olmuş canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Benim en sevdigim salata :) ellerine sahlik ulku super serin serin

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım nefis gözüküyor sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Muhteşem,deneyeceğim ilk fırsatta.Bu arada çok teşekkür ederim bakacağım o programa ama uyumlu telefonda lazım o programa.Sevgiyle kucakladım.

    YanıtlaSil
  5. deminden beri Arap şehriye salatası diye okuyorum iyi mi :D

    sabaj beri evi kırklıcam derken sonuç bu oldu herhalde
    okuma bozukluğu hehehehe :D

    eline sağlık canım
    olsada yesem şimdi

    YanıtlaSil
  6. Ben de arpa şehriyesi salatasını çok severim ama senin ki çok hafif olmuş. Akşama yapabilirim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. Eline saglik olsun canim. Arpa sehriye hem salatada hem pilavda cok guzel oluyor..
    Kocaman sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  8. paylaşmanıza sevindim.geçen gün bir arkadaşta yemiş çok beğenmiştim. ellerinize sağlık.sizi izlemeye alıyorum sizide benım bloguma beklıyorum..güzel paylaşımlar için

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)