NOKUL(samsun-bafra)veeee dubai yolcusu

herkese simdiden hayirli cumalar ve guzel bir haftayi daha bitirmenin hazziyla da;mutlu,huzurlu,umutlu ve ugurlu haftasonlari diliyorum.(her ne kadar persembe aksami olsa da)
bana gore uzunca bir aradan sonra sizlerle beraberim,ozledim vallahi.arada bir cikip blogcanlarimi yorumsuz birakmadiysam da pc'min azizligine ugradigim icin yayinlamak istedigim seyleri bile yavas calismasindan dolayi sizlerle paylasamadim.
bugun inadim inat,yavas da olsan blogcanlarimla arama giremezsin dedim ve basladim yazmaya.resimleri yuklemedeki zorluk deveye hendek atlatmak gibiydi inanin.
her neyse;bugun eltim elmas ve kayinbiraderim salih abim dubai'ye uctular.herhalde hala havadalar.onlara hayirli yolculuklar tekrar.nedenmi gittiler;cunku kizlari emine dubai'de ve emirates hava yollarinda ucus hostesligi yapmakta.onlarda eminemi ziyarete gittiler.tabi onlari bos gondermedik.eminemin ozlem duydugu seylerden gonderdik.bana; yenge ille de birsey gondermek istiyorsan kurabiye gonderirmisin demisti.tabiki seve seve dedim.zaten cok da ozledik onu.bari boyle dindirelim icimizdeki ozlemi onu mutlu ederek.
ama ben degisik birsey olsun,hem kurabiye olsun hem de mayali  guzel bir tat olsun diye ona nokul yaptim.iyiki de yapmisim,gercekten nefis oldu.bu benim ikinci yapisim ama ben bile cok begendim;yiyenlerden de tam not aldi.

tarife gecelim isterseniz.

malzemeler:
hamuru icin:
1su bardagi sut
1su bardagi ilik su
1/2cay bardagi sivi yag
1cay bardagi seker
1pk yas maya
1tutam tuz
2yumurta(sarinin biri ustune surmek icin ayrilacak)
1kg un
ic harci:
2subardagi seker
250gr dovulmus ceviz
2su bardagi kuru uzum
hamurun uzerine surmek icin:
sivi yag


yapilisi:
unumuzu eleyelim derin bir kaba.ortasini havuz yapalim.ayri bir yerde ilik su ve mayayi karistiralim.havuzun icine dokelim ve butun hamur malzemelerini koyup hamurumuz kulak memesinden daha yumusak bir hal alana kadar yoguralim.mayalanmaya birakalim ama kabimizi havlu veya sofra beziyle sararak.
ic harcimizin hepsini karistiralim.
hamurumuz hemen hemen 1saat mayalandiktan sonra hamurdan buyuk toplar yapip her birini bol unla yufka buyuklugunde ama ince olmayacak sekilde oklava veya merdane yardimiyla acalim.uzerine elimizle sivi yag surelim,ic harcindan hepsine yetecek kadar kararinca ama bol olacak sekilde serpelim ve rulo halinde saralim.daha sonra uc parmak kalinliginda keselim ve yagli kagit serilmis firin tepsisine dizelim.uzerlerine yumurta sarisi surelim.diger toplara da ayni islemi uygulayalim.180°isitilmis firinda kizarana kadar pisirelim.
gercekten cayin yaninda tek basina servis yapabileceginiz harika bir lezzet.
Eminecigim insallah begenirsin guzelcigim,simdiden afiyetler olsun.seni seviyoruz sakin unutma.kocaman opucuklerle,sevgiler.


bu arada blogcanlardan bilen yoktur benim ailem samsun'da oturur.hemen hemen 31 senedir.kulaklari cinlasin komsumuz katibe teyze bunun ustasidir,kendisi bafralidir.onun elinden yemek baska ama,gurbette idare ediyoruz kendi el becerilerimizle.katibe teyzeye selamlar.
canim annem haziranin sonunda oradayim insallah.babacigim seni de bol bol optum.beni ozleyin olurmu?
samsun'a boooool selam.






Yorumlar

  1. ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    BEN ÇOK SEVERİM
    :))))

    YanıtlaSil
  2. bende bu kız nerelerde diyordum allah kavuştursun dedim Ülkümü acaba Dubaiye gitti.Nokulu annem yeni öğrenmiş şı ara baş tacımız.pek sevdik çayla enfes gidiyor....

    çok öpüyorum seni.elciklerin dert görmesim....

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Eminim çok beğenilecek.Afiyetle yesinler:)

    YanıtlaSil
  4. Nokullar bile dubai'ye gitti ben hala gidemedim:)) Ama ben bunlardan yapıp yemezmiyim:)) Dubai'yi görmekten daha fazla keyif verir bana:)) Ellerine sağlık arkadaşım gerçekten enfis görünüyorlar. Yolcularınızı da Allah kavuştursun sizlere..Hayırlı cumalar mutlu haftasonları..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  6. yiyene yiyenlere afiyet olsun çok lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. hayırlı cumalar canım benim.nokulun enfes olmuş.kat kat.ellerine sağlık canım.yolcularında sağlıkla dönsünler inşallah.öpüyorum çok.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Manzara harika, bu defa denesem mi dedirttin yani Ulku, nokul adı da çok güzelmiş. Ellerine sağlık, çok lezzetli bir yolcu :) Yolcuların da Nokulunda sağ salim ulaşsınlar İnşaAllah :))

    YanıtlaSil
  9. Canim eline saglik olsun. Yolculara da hayirli gidis donusler olsun..
    Benim de bir Dubai hayalim var ama bakalim..
    Sevgiler canim benim ..

    YanıtlaSil
  10. allah kavuştursun canım
    nokullar çok güzel olmuşlar eminim yiyenler bayılacak
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. olsada yesem şimdi dedirtiyor görüntü cnaım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. yerim kii ben bu nokulları:)
    emine hanımdan arta kalırsa elbette:)
    ellerine sağlık tatlı ve hamarat kardeşim:)
    eltinlere hayırlı yolculuklar dilerim.
    sağlıkla gitsinler dönsünler inşallah..
    muhabbet ve dua ile canım..
    öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  13. Nefis görünüyor, nasıl beğenilmez.Afiyetle yesin ,sevgilerle

    YanıtlaSil
  14. Çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Hep denemek istediğim bir tarif, bir türlü sıra gelmedi:)) Yiyenlere afiyet, şifa olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sğlıkk harika görünüyor

    YanıtlaSil
  16. hamarat komsum beniiiiiiiimmmm :)))
    ben ugrayamayali neler yapmissin nelerr !!!! harikasin canim, bayiliyorum ilk günden buyana blogunu izlemeye :)

    YanıtlaSil
  17. bizim sinopunda meşhurdur nokulu

    harika görünüyorlar ellerine emeklerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  18. muthis birsey olmus canim bu yiyenlere afiyetler olsun ellerine saglikkkk...

    YanıtlaSil
  19. Hiç tanışmadım kendisiyle ilk kez görüyorum. Allah kavuştursun.

    YanıtlaSil
  20. Biraz zahmetli gibi ama nefis görünüyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  21. Canım ellerine sağlık, nefis görünüyor nokullar. Ben de çok severim. Bi yapan olsa da yesem :))

    YanıtlaSil
  22. ay ne güzel görünüyor yapıp yiyesim geldi:)ellerine sağlık.
    sağlıkla gidip sağlıkla dönsünler:)

    YanıtlaSil
  23. Mmmmm nefisne güzelgörünüyorlar. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  24. çok lezzetli gözüküyor.....hiç denemediğim bir lezzet ellerine sağlık..........

    YanıtlaSil
  25. Mmmmmm nefis görünüyor eminim tadı da öyledir eilinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)