sultani bezelye kizartmasi (misir unlu cevirme)


selamlar blogcanlar.nasilsiniz yeni bir haftaya girerken.inanin ben cok mutluyum.cunku bir haftalik krokus tatilinden sonra okullar basladi bugun.Allah'im o ne bitmez 9 gundu.cocuklar birbirlerini yediler tabir-i caizse.ben deseniz grip enfeksiyonu sacmaktaydim.neyseki biraz olsa iyiyim.hic degilse kafam sismeyecek.disari cikarirsan iyiler.ama evde iki dusman.aslinda kiziyorum kendime de ama bu soguklarda da onlar icin uzuluyorum.ya hasta olurlarsa diye.
hadi bakalim havalar da isinmaya basladi oh oh.
hafta sonu kahvalti soframda,tabiki esime de dukkana goturuyorum;bezelye kizartmam vardi.cok severiz biz bu turlu kizartmalari.cunku fazla yagda degil cevirme kapakla butun olarak kizartiriz.tavaya malzemenin hepsini ince bir sekilde yayip once bir tarafini sonra cevirip diger tarafini kizartiriz.patlicanin da yapariz.onu da anlatirim bir gun.
iste esim dukkan icin alisverise gittiginde almis sultani bezelyelerimizi.ben de hemen kizartmasini yapmak istedim kahvaltiya.
yapilisi
bezelye istedigimiz kadar.once buyuk bir tencere de yari diri kalacak sekilde hasliyoruz bezelyelerimizi.sonra suzup tuz,karabiber,pul biber ve yeterince misir unuyla harmanliyoruz.sonra tavamiza biraz sivi yag gezdirip bezelyelerimizi cok kalin olmayacak sekilde yayiyoruz.evire cevire kizartiyoruz.sonra afiyetle yiyoruz.bilenler bilmiyenlere anlatsin,gercekten leziz oluyor.afiyet olsun.








Yorumlar

  1. Günaydın, ilk kez görüyorum, çok ilginçmiş. Sayenizde yeni bir şey daha öğrendim. İyi haftalar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Mmm nefis görünüyor. Mutlaka denemem lazım. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ben hiç denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık.Kızartmasını hiç yemedim.Merak ettim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Canım benim çok geçmiş olsun ve gözün aydın .Evde olunca yavrular ve kış olunca biraz sıkıcı oluyor tabii.
    Çok güzel görünüyor bezelyeler.biz bunu taze fasulye ile yapıyoruz.öyle de çok güzel oluyor.ellerine sağlık.
    biz de bahar geliyor dedik yine kar geliyormuş meğerse...
    çok öpüyorum seni ve yavruları

    YanıtlaSil
  6. normal kızrtmasını yapıyorum ama mısırunuyla denememiştim ,ellerine sağlık canım..
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  7. ilk kez duydum bunu değişikmiş ellerine sağlık canım
    mutlu haftalar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Kızartmasını ilk kez duydum, ama oğlum İngiltere'de okurken her gittiğimde marketten alıp, ya çiğ salatasını ya da kavurmasını etin yanına yapardım.Kızartmasını deneyeceğim, Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. bu bezelyeyi çok severim ben.. zeytinyağlısını biliyordum sadece, kızartma ilk defa duydum bende, denemek gerek mevsimi gelince ;) ellerine sağlık canımm..

    YanıtlaSil
  10. Elinize saglik nefis gorunuyor
    Cok lezzetli olmali
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Çok severim. Hele ki patlıcanı daha da çok severim. Biz hemşeriyiz sanırım yahu? Memleket deniz kokar mı? Turşu kavrulur mu sizin oralarda? Peki dible desem, bana ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  12. hmmm..
    çok farklı bir lezzet bu..
    hiç kızartmasını denemedim canım.
    mısır unu ile birleştiyse bu lezzet,eminim hoş olmuştur..
    ellerine sağlık canım..
    baki muhabbetlerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  13. çok geçmiş olsun aman dikkat et hastalık zor.
    hiç yemedim bilmiyorum bu lezzeti merakta ettim:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Canim bir tek bizimkiler yiyor bir birini diyordum. Sizde demi var..
    O tatil bize 2 hafta sonra gelecek o bir birini yeme sahnesine ben nasil katlanacagim bilmiyorum. Acilen tatil programi yapmam lazim..
    Eline saglik olsun. Bu benim en cok sevdigim yemektir. Sanirim Karadeniz yoresine ait bu yemek.
    Kayinvalidem yapmisti harika olmustu tatdi. Uzerine de yogurt immm immm.
    Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  15. AAA ben kesinlikle bilmiyordum. Bir şey daha öğrendim.
    Bunun zeytnyağlı yemeğine zaten bayılırız biz.
    Ellerine sğlık
    İyi haftalar

    YanıtlaSil
  16. Hey en sevdiğim şey :)Ah bak şimdi canım istedi anneanneciğim ne güzel de yapar tazecik bezelyelerle..Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar...:)

    YanıtlaSil
  17. :) Ben de Giresunluyum yahu :) Merkez. Ben zaten karıştırdım bloğunu ve kesin karar verdim Giresunlu olduğuna. Ben daha bebe blogcuyum öyle bayılacak bişey de yok kii :) Sağolasın. Çok şey paylaşıcaz o vakit; ortak nokta çok. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  18. Ne güzel bezelyayi bu haşiyle hiç denememiştim canım, mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık,
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)