gurme mantar soslu witloof(hindiba)



herkese iyi gunler dileyerek baslamak istiyorum yazima.
bugunku tarifim belcika'ya ozgu bir lezzet.yani bana soylendigi kadariyla oyle.aksini iddia edebilirsiniz.
witloof belcika da uretiliyormus.ve en cok tuketilen ulke de burasiymis.ancak artik turkiyede de satiliyor.buyuk marketlerde mutlaka bulursunuz.turkiyedeki ismi de ANDIV ya da HINDIBA

bu tarif de buraya has tariflerden.bir dergide gormustum.
ama daha cok kendi damak tadimiza uyarladim.


malzemeler:
10ad witloof
1/2 kglik konserve mantar(siz taze de kullanabilirsiniz)
1su bardagi krema
1/2 demet maydanoz
2-3 dal yesil sogan
3 dis sarimsak
2yemek kasigi tereyagi
2 cay kasigi muskaat
tuz karabiber
yapilisi:
witlooflarimizi bir guzel yikayip ortadan uzunlamasina ikiye kesiyoruz.ortasindaki aci kok kismini dagitmadan bicak yardimiyla aliyoruz.(bu kisim biraz aci oluyorda.)genisce bir tavaya 1yemek kasigi tereyagini koyup eritiyoruz ve witlooflari bu yagda altust ederek  5dk kizartiyoruz.uzerlerine 1cay kasigi muskaat,tuz ve karabiber serpip 1/2 cay bardagi suyu ilave edip agzi kapali 10-15 dk kisik ayarda pismeye birakiyoruz.yumusayinca servis tabagina aliyoruz.
diger tarafta bir tavaya kalan tereyagini koyup dogradigimiz sarimsaklari biraz ceviriyoruz.mantarlari ekliyoruz.biraz kavurduktan sonra ince dogranmis maydanoz ve yesil sogani da katip karistirmaya devam ediyoruz.kremamizi ekleyip altini az ayarda 2 dk pisirip servis tabagindaki witlooflarla bulusturuyoruz.inanin harika bir lezzet.denemeye degerlerden.simdiden afiyet olsun.


iste meshur witlooflarimizin tazeykenki hali.biliyormusunuz sekere kolestrole cok iyi geldigini soyluyorlar.bu yuzden de gercekten cok tuketiyorlar.her ana yemegin yaninda mutlaka witlooftan yapilmis bir aperatif gorebilirsiniz.deneyin ve gorun.sevgilerle.


Yorumlar

  1. mantar yemesemde çok farklı bir tarif ve harika bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. MMMMMM bence süper olmus hındıba hiç yemedim ama boyle yapılırsa hiç bir sebzeye hayır demem...ellerine saglık....

    YanıtlaSil
  3. hindibayı hiç bilmiyorum ama mantarı çok severim canım :) mantar tarifini etlerin yanında rahatlıkla yapabilirim sanırım.. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. canikom harika gözüküyor enfes olmuş ellerine sağlık.. yemek kategorisinde senin bloğunuda çok farklı görüyorum umarım hak ettiğin yerlere gelirsin:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. ilk defa pismis halini görüyorum, babam bunu marul gibi tüketiyo,
    ellerine saglik canim, güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. tesekkür ederim canim aminn.. insallahh..

    hindibayi cok gördüm ama hic almadim merak ta etmemistim tadini :)
    ellerine saglik lezzetli görünüyorr
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  7. Hindiba bizim kültürümüze uzak olan sebzelerden biri, ilk kez bir hindiba tarifi görmem sanırım bundan:) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Hindiba hep okurum ama İzmir'de henüz görmedim.Keşke bulsakta denesek, teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. hımm,değişik bir şey olmuş merak ettim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. vay vay vay
    hanımlar da ne yemekler yaparmış.
    maşallah arkadaşım bu ne şık bir sunum ne leziz bir yemek.ellerine sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. İnan çok merak ettim lezzetini..
    Nefiss görünüyor canım nefiss..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Görüntüye bayıldım,eminim lezzetide güzeldir.
    Hindiba hiç yemedim,bizim burda da olacağını sanmıyorum.
    Mantarı yapıyor ve seviyorum.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Arkadaşım,Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

    YanıtlaSil
  14. hayırlı-huzurlu-sağlık dolu güzel bir yıl diliyorum.şansın bol olsun arkadaşım.çok öpüyorum.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. Anammm görüntülere bak yatıya gelirim ben size bunları yemek için:))

    2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

    Sevgiler....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)