visne soslu cheesecake

cafe biscuitje
cafe biscuitje
cafe biscuitje



dayanamadim ben de yaptim.dedim dedim dedim ve yaptim.
pasta konusunda kendimi yeni yeni hizlandiriyorum.kremali olan seyler beni korkutuyor biraz acabalar yasatiyor bana .olurmu tutarmi tadi nasil olur.diyeceksinizki dene isinin adi ne.ah iste okadar yogunlugun arasinda falso vermek insanin zoruna gitmiyor degil.
ama artik bu tereddutleri yendim;ve basladim.
cheesecake(ciizkek) yaptim arkadaslar.hemde oyle boyle degil visne soslu.su an dolapta yarina kadar  beni beklemesi gerekiyor.yarin sooooyle guzel bir filtre kahvenin yaninda mis gibi yenir oyle degilmi?ben bu yayini bir sonraki gun yayinlayacagim ya ondan boyle oldu....resimler cekilir yayinlanir insallah.
visne soslu cheesecake
malzemeler:
500gr mascarpone
300grkrema
1 1/2 su bardagi seker
3yumurta
3yemek kasigi un
1paket vanilya sekeri
tabani icin:
350gr kek kirintisi(normalde biskuvi yapiliyor)
100gr tereyagi
visne sos:
250gr konserve visne
2su bardagi visne suyu
2yemek kasigi nisasta
yapilisi:
kek kirintilari rondodan gecirilip daha da un haline getirilir.tereyagi eritilir keklerle beraber yedirilerek yogurulur ve tabanina yagli kagit serilmis kelepceli kaliba sikica bastirilarak yayilir.ve dondurucuda krema hazirlanana kadar bekletilir.
kremasi icin miksere krema ve mascarponeler koyulup kivam alana kadar cirpilir.daha sonra seker,vanilya,un uclusu ilave edilir cirpmaya devam edilir.yumurtalar da tek tek eklenip cirpilir ve dondurucudan cikan kaliba dokulur.bir iki kere sert zemine vurulurki icindeki hava kabarciklari ciksin.
175°isitilmis ve icine su dolu bir kap koyulmus firinda 15dk;firinin derecesi 150°ye dusurulup yaklasik 45dk daha bu isida pisirilir.eger kalibi salladiginizda ortasi sallanmiyorsa pismistir.firinin agzi acik sogumaya birakilir.
bu arada visne sos hazirlamak icin 250gr konserve visne ve 2su bardagi visne suyunu 2yemek kasigi nisasta ile pisirip karistirarak kivam aldirilir.cheesecakemizin uzerine dokulur.bir gece buzdolabinda bekletilip servis yapilir.afiyetle cayin kahvenin yaninda bir guzel yenir.
fikirbloglarim umut sepeti ve hayat cafe ye tesekkurlerimi bir borc bilirim.ellerinize saglik sevgili zeliha ve meliha.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık süper görünüyor hep yapmak istemişimdir fakat hiç cesaret edemedim. tarifini kaydettim ve deneyeceğim.
    birde mascarpane yerine başka hangi peyniri kullanabilirim?

    YanıtlaSil
  2. görüntü muhteşem canım.harika olmuş.olsada yesem dedim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. hanimlar guzel yorumlariniza tesekkurler.yureginize saglik.
    ozlemcigim mascarpone yerine labne peyniri ama tuzsuz kullanabilirsin.burada tiramisuya da mascarpone kullaniyoruz.daha yumusak oluyor labneden.guzel gunler hepinize.

    YanıtlaSil
  4. muhteşemm olmuşş bu:)
    ellerine sağlık canım...
    bi ben kaldım sanırım bu cici kekten yayımlamayan:)
    tez zamanda inşallah..
    hayırlı ve bereketli cumalar dilerim canım..
    selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
  5. fotoğraflar nefis!!

    http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. ooowwwww harika görünüyor canim ellerine saglik, bende deneyebileceklerimin arasina aliyorum ;)
    hayirli günler canim...

    YanıtlaSil
  7. Hastasıyım şimdi bir dilimi için takla bile atardım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. benimde buna benzer bir tarifim var, cheescake´i cok severim zaten, bloguna iyice bir göz gezdirdim ve cok begendim

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. canim cektii :)
    bloggumu ziyaret ederseniz sevinirm
    takipteyim ona göre ;)
    sevgilerimle Hatice
    http://petrolmavilim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel bir blogunuz varmış, daha önce görmemişim.Herşeyi tek tek inceleyeceğim.
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)