elmali rulolar(citir citir)






cafe biscuitje


cafe biscuitje
soyledigim gibi hafta sonu istanbuldaydim.ablamda kaldigim sure zarfinda en cok yemeklerden bahsetmisizdir.kadinlarin baska konusacak nesi varsa...
neyse konusmamizin arasinda hazir baklava hamurundan yapilan elmali pastadan bahsetti.cok hosuma gitti anlatimi.bu hamura da cok aliskinim.baklava yaparim bu hamurdan.cok da begenilir.neyse onun tarifini de bilahare  veririm.gelelim  bizim elmali citir rulolara.bu ismi de yaptiktan sonra koydum.belki benden once de koyan olmustur onu bilemem ben cok yakistirdim bu ismi.
malzemeler:
1pk baklavalik yufka
50gr tereyagi
ici icin:
2ad buyukboy elma
1cay bardagi seker
1/2 cay bardagi findik veya ceviz ici(ben findik kullandim)
2yemek kasigi tarcin...vs.
uzeri icin:pudra sekeri
yapilisi:
icimizin malzemelerini bir tencereye koyup pisiriyoruz.sogumasini bekliyoruz.yufkalari paketten cikartip seriyoruz.ben yufkalari ikiye kestim.uc yufkayi ustuste koyup yufkanin bas kenar kismina ic harcimizdan koyup yufkamizi siki bir sekilde rulo yapiyoruz.her uc yufkayi ayni sekilde sarip tepsiye kesmeden once dort parmak kalinliginda kesip yagli kagit serili tepsiye diziyoruz.daha sonra erittigimiz tereyagini bu rulolarin uzerine bolca yediriyoruz.180°isitilmis firinda uzerleri kizarana kadar pisiriyoruz.pudra sekeriyle servis ediyoruz.afiyet olsun.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)