lazanya(mantarli)

haftasonuna yakisir guzel bir yemek olan lazanyayi yapmak istedim.esim  mantari cok sevdigi icin bu sefer de mantarli yapmak istedim.ic hazirligini kafama gore yaptim.
500gr mantar(ince dogranmis)
1adet buyuk boy paprika
2dis sarimsak
1 orta boy domates(kabugu soyulup kup dogranmis)
tavada sarimsaklari hafif yumusatip uzerine paprika,biraz kavurup mantarlar,daha sonra da domatesleri katip malzeme suyunu verip salana kadar pisiriyoruz
baska bir tencerede
2yemek kasigi tereyagi
2yemek kasigi siviyag
1 su bardagi un
1/2litre sut(soguk)
1/2litre su(soguk)
1/2cay kasigi muskaat(hindistan cevizi rendesi)
1tatli kasigi tuz ile beraber besamel sosumuzu hazirliyoruz.
tereyagi ve siviyagi tencerede eritip unu ilave  ederek kavuruyoruz. un kokusu gidince suyu ve sutu ekliyoruz.ben su da kullaniyorum.cunku sut tek basina cok agir oluyor.zaten yag da var.bu sebeple su daha da inceltiyor ve hafif oluyor.cirpma aleti ile cirpip sos kivamina gelene kadar pisiriyoruz.icine tuz ve muskaati da atip ocaktan aliyoruz.
sira geldi lazanyalari soslarla bulusturmaya;
ben lazanyalari haslamiyorum.gerek duymuyorum.cunku 
malzemeleri sicak uyguladigimizda zaten lazanyalar cok kivaminda yumusayacaklar;goreceksiniz.
cafe biscuitje

cafe biscuitje

cafe biscuitje

cafe biscuitje

cafe biscuitje

cafe biscuitje
cafe biscuitje

cafe biscuitje

cafe biscuitje

cafe biscuitje


kasar peyniri rendesi(ben ince blok kasarlar kullandim)
ben 18adet lazanya kullandim resimdeki cam kap icin
kabin tabanina sosumuzdan bir ince tabaka yapip bosluk kalmayacak sekilde lazanyalari diziyoruz;
daha sonra tekrar sos,tekrar lazanya,tekrar sos ve ic malzeme
sonra bir kat sos,bir kat lazanya,sos,lazanya,sos ic malzeme sos,lazanya,sos,lazanya,sos ve uzerinede rendelenmis kasar peyniri serpip 220°firinda kasarlar kizarana kadar pisiriyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)