PEKMEZLI KURABIYE...

blogumu ne kadar bosladigimi biliyorum...oyle sacma sapan ozurler dilemiyecegim cunku dilemeye bile utaniyorum artik...tarife direkt gecelim diyorum...
evde yarim kavanoz pekmez vardi.kekmi yapsam dedim yok canim istemedi.kurabiyeyi daha cok yakistirdim bu aksamki cayin arkadasligina....
ben de kurabiye yaptim.kesinlikle denemelisiniz.karar verip yapip yemeye baslamak arasi 40-45 dk diyebilirim;o kadar kisa.....
MALZEMELER:
125gr tereyagi
1yumurta
1/2 su bardagi pudra sekeri
1/2su bardagi pekmez
1yemek kasigi tarcin
1/2pak kabartma tozu
aldigi kadar un


YAPILISI:
Oda sicakligindaki tereyagi ve pudra sekerini bir guzel karistiralim.icine pekmez ve yumurtayi,biraz daha karistirip diger malzemeleri de katip yumusak ve ele yapismayan bir hamur elde ediyoruz.ceviz buyuklugunde toplar yapip yagli kagit serili firin tepsisine dizip 180°firinda 15-20dk uzerleri kizarana kadar pisiriyoruz.sicak olarak kavanoz ya da kurabiye kaplarina koyalimki cok sertlesmesinler....firinda pisirmeden once benim gibi elinizde kalip stempelleriniz varsa onunla sekil de verebilirsiniz bu kurabiyelere....
afiyet olsun....





Yorumlar

  1. Ellerine sağlık arkadaşım,nefis bir kurabiye olmuş..Hemde çok besleyici..Bu kadar ara verip özletme kendini..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkurler sevgili nursen...gonul hep burda olmak istiyor ama ne yaparsin...sevgiyle...

      Sil
  2. pekmezli kurabiye denemem benim de olmuştu
    zaten bu tür tarifler hep evdeki stokları tüketmek istemiyle ortaya çıkıyor
    iyi de oluyor
    kurabiyeler nefis görünüyor
    ellerine sağlık
    mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim benim gercekten de oyle....stoklar....sana da mutlu pazarlar,sevgiler...

      Sil
  3. Hep denemek istedigim tad...elinize saglik.

    YanıtlaSil
  4. Canım benim çok incesin,lakin ben de uğrayamıyorum uzun zamandır affola..
    İyice bencilleştim bu aralar,sadece bloguma ve face sayfama girip yazıp çıkıyorum.
    Gönül hep istiyor blog dostlarımı ziyaret etmeyi ama,vakit yetiremiyorum.
    kurabiyelerin de çoook nefis ve şirin gözüküyorlar,ellerine sağlık canım.
    Afiyet şifa olsun..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yorum yapan herkese simdiden tesekkurler.siz yazdikca bu blok da var sevgilerimle

Bu blogdaki popüler yayınlar

sehriyeli muhallebili citir tatli......

yalanci incir uyutmasi

peynirli witloof(hindiba veya andiv)